Maximaal rendement door borging en continu verbeteren
Continu verbeteren van verkoopvaardigheden en commerciële processen met het OMEO Accelerator Program™ Verkoop
Vaak wordt ons de vraag gesteld hoe wij ervoor zorgen dat de kennis en vaardigheden die deelnemers in onze verkooptrainingen hebben opgedaan blijvend in de praktijk worden toegepast. Een training van mindset en vaardigheden die niet wordt toegepast in de praktijk is immers weggegooid geld. Ons antwoord op die vraag is stellig: borging is een absolute voorwaarde voor succes in de praktijk! En vormt daarom een belangrijk onderdeel van ons trainingsprogramma. Met de module Borging & Verbetering volgen wij een verkooptraining actief op. Met als doel het toepassen van vaardigheden en het continu verbeteren van commerciële processen continu onder de aandacht houden bij de mensen van uw verkooporganisatie. Want het laatste wat u wilt is dat de ene na de andere verkoper na verloop van tijd terugvalt op oude, weinig effectieve werkpatronen. En het lijkt alsof er nooit een training is geweest…
De module Borging & Continu Verbeteren vormt de laatste en onmisbare ontwikkelingsfase binnen ons OMEO Accelerator Program™ Verkoop. Na het doorlopen is uw commerciële organisatie zelfsturend en duurzaam in staat om te blijven verbeteren, met als resultaat:
- een hoger verkooprendement door het perfectioneren van verkoopvaardigheden en -technieken
- een vermindering van de verkoopkosten door het wegnemen van inefficiënties in verkoop- en aftersales processen
- een hogere klanttevredenheid door het stroomlijnen van aftersales processen in lijn met de verwachtingen van de klant.
Voortdurend werken aan verbetering
In de praktijk maken bedrijven vaak de fout om verbeteren als een tijdelijk project te beschouwen. De OMEO-module Borging & Continu Verbeteren echter stelt het commerciële management van organisaties in staat om een cultuur tot stand te brengen waarbinnen verbeteren een geïntegreerd onderdeel is van bestaande commerciële processen. De module wordt in slechts enkele dagen binnen de eigen werkomgeving doorlopen en bestaat onder andere uit:
- de borging van opgedane kennis en vaardigheden van het trainingstraject in de organisatie
- het tot stand brengen van de voorwaarden om continu verbeteren mogelijk te maken
- het tot stand brengen van een voorspelbare output en kwaliteit van de commerciële organisatie
- het wendbaar maken van de organisatie om beter in te kunnen spelen op veranderingen in de commerciële omgeving.
Wilt u kennismaken met de OMEO-methode voor borgen en continu verbeteren van commerciële vaardigheden en -processen? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen u er graag alles over in een vrijblijvend, persoonlijk gesprek.
Download OMEO’s overzicht van Sales Accelerators.